19 oktober 2008

En gång är ingen gång. Två är början på en trend?

En gång i tidernas morgon var min ambition att i den här bloggen delge världen diverse intressanta iakttagelser av allmän natur. Vad blev det? Ett enda stort hemmahos och nuharvovvarna...

Då och då har jag varit i närheten av mina ambitioner. Till exempel när jag skrev om att människor helst vill ha små gulliga djur och därför klär sina bebisar i mössor med öron. Så att ungen ser ut som ett litet djur.

Nu tror jag nämligen att mänskligheten har tagit ett steg till. Alla vet vi ju hur ungdomskulten styr och ställer. Att föräldrar vill vara mera kompisar än vuxna anhöriga till sina barn. I själva verket vill de vara barn! Kanske rentav till sina barn?

Först ut var McD med den där reklamen om den förnumstige mannen (ca 6 år gammal), som ser tillbaka på sitt liv och på de "högst tveksamma beslut" han har tagit... Nu kommer en researrangör och citerar barn: "Det är skönt att veta att de har de bra, när jag går i skidskola. Gustav 4 år"

När det här kommer i tidningen - kom ihåg vem som sa det först!

Annars. Så typiskt! När jag startade en tvättmaskin i morse tänkte jag att det kanske är klokt att skaka om sköljmedelsflaskan lite. Så att inte allt det gottaste blir kvar på botten. Skakeliskak! Splosch! Någon idiot (troligen jag själv) hade inte skruvat på kapsylen, så sköljmedlet skvätte runt halva tvättstugan.

Nu luktar där ganska gott.